Soppa och hummus på jordärtskocka

8 Dec

Har kliat mig i huvudet de senaste dagarna över de ekologiska jordärtskockorna som följde med ekolådan, men Tasteline gav som vanligt svar på mina receptfrågor!

Klicka på denna länk för att komma till ett recept på Champinjon- och jordärtskocksoppa

Och klicka på denna länk för att komma till ett recept på Jordärtskockshummus

Smakade himla fint, rekommenderas varmt!

6 svar to “Soppa och hummus på jordärtskocka”

  1. frida 08 december 2008 den 20:18 #

    Mm, låter gott! Får se vad det blir av våra jordärtskockor, men soppan ligger bra till…

  2. Ulrika Gabriel 08 december 2008 den 20:19 #

    Mumselimums, det ser delikat ut. Du vet ju att jag är en ”Soppoholic”. Tack för receptet!

  3. Ulrika Gabriel 08 december 2008 den 20:19 #

    Mumselimums, det ser delikat ut. Du vet ju att jag är en ”Soppoholic”. Tack för receptet!

  4. Marie 08 december 2008 den 20:24 #

    Tasteline är GULD!!! Soppa och efterrätt är mina absoluta favoriträtter. Kan varieras i det oändliga!

  5. Martin 09 december 2008 den 8:12 #

    Som nyårsmeny gjorde vi en gång en jordärtkocksoppa med cideräpplen i(äpplen stekta i cider och smör). Det var utan konkurrens den klart godaste soppan jag någonsin ätit.

  6. Miranda 15 december 2008 den 19:18 #

    Men åh! Jag skrev alldeles nyss ett inlägg om jordärtskockor!! Fler som förstår sig på dessa godingar ser jag!

Kommentera

