Påminnelse att prova kontorsyogan!

1 Dec

Hallå där!
Sitter du fast vid skrivbordet? Inte gjort någon kontorsyoga än? Gör det! 5 min och du kommer garanterat att känna dig piggare. Jag gjorde övningarna nyss på fikarasten och fick bara nåt litet höjt ögonbryn och ska göra om det igår med en kollega vid min sida.

Testa – länken finns i förra inlägget. Våga!

Advertisements

2 svar to “Påminnelse att prova kontorsyogan!”

  1. Nina 02 december 2008 den 9:16 #

    Jag kontorsyogar i princip varje dag, när det börjar kännas i axlar, nacke och ögon att det är dags. Bara att slita sig från skärmen ett tag och töja, sträcka gör mycket! Gör framåtböjar i sittande på stolen, sträcker upp armarna -drar mej uppåt- och knäpper händerna bakom ryggen och för armarna uppåt (suveränt!). Tid finns alltid – det handlar ju om prioritet 😉

  2. Anonymous 02 december 2008 den 17:26 #

    Vilken superbra övning det här var! Sitter vid datorn hela dagarna nu eftersom jag håller på att avsluta en rapport från förra kursen och dessutom påbörjar exjobbet snart. Kanonbra att göra den här övningen när man blir lite stirrig. Kände mig piggare direkt efter! Kommer att göra den här varje gång jag sitter vid datorn långa stunder.

    Har du förresten några fler tips på enkla yogaövningar som man kan göra i vardagsmiljöer?

    /Maria på 23:an

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: