Uggle-kakor

5 Nov

Ikväll bakades det en omgång lussekatter och så en omgång uggle-kakor med inspiration från CRAFT magazine-bloggen i min blogg-lista till höger! Det var riktigt kul att ”modellera” fram kakorna tillsammans med en vän. Barn skulle nog älska detta pyssel.

Degen är samma deg som när en bakar schackrutor, förutom att en får lägga till drygt 1 dl havregryn och 50 g smör/margarin i smeten. Till ögon har jag använt mig av Renée Voltaires chokladdroppar av mörk choklad och till näbb tog vi en halv mandel.

De är dock så fina att jag nästan inte ens äta av dem!

5 svar to “Uggle-kakor”

  1. Rose-Marie 05 november 2008 den 22:45 #

    Kalasfina!

  2. Lotta 06 november 2008 den 8:16 #

    Vilka sötisar. Men är det inte lite tidigt med lussekatter. =)

  3. Ulrika Gabriel 06 november 2008 den 19:20 #

    Hej Maria!
    Fantastiskt fina kakor! Och vilken härlig blogg du har sedan! Det var första gågnen jag tittade in här, men jag kommer tillbaka.
    Bloggar själv lite om samma område. Arbetar som coach och vill sprida lite tips och idéer som kan förgylla vardagen.
    Välkommen in och titta!

  4. Lova 07 november 2008 den 22:59 #

    gud vad söta=)=)

  5. Frida B 08 november 2008 den 9:50 #

    Gud va söta kakor, försöker dra ned på sött,men blev pepp på att testa kakorna, så söta kakor kan man inte motstå! frida Blomqvist

Kommentera

