Kvällsyogan som gjorde ont

8 Okt
[Borgmästarvillan i tidig höstdräkt]

Igår valde jag en morgonpromenad istället för min dagliga morgonyoga.
Jag lider fortfarande av någon slags infektion i kroppen och harklar mig ständigt pga denna halsåkomma. Valde att göra en lugn yin yoga-inspirerad kvällsyoga med betoning på vridningar. Det var skönt och väldigt lugnande inför sänggåendet.

Allt var frid och fröjd ändå tills jag lade mig i savasana. Plötsligt kände jag smärtande värk i lederna, framförallt i ryggen. Försökte slappna av men det var omöjligt pga värken. Savasana, som är det mest avslappnande jag vet och under mina 3,5 år av yogande har jag aldrig känt en sådan smärta när jag yogat. Jag låg kvar på rygg men drog upp knäna till hakan och omfamnade benen en stund istället.

Någon som varit med liknande smärta vid yoga och speciellt savasana?

Kommentera

