Uttorkning eller infektion?

1 Okt

Suck, så har jag då troligen drabbats av uttorkning. Och infektion, enligt sjukvårdsupplysningen.

Följande symton uppvisar jag på uttorkning.

Trötthet
Huvudvärk
Yrsel
Illamående
Snabb svag puls och snabb ytlig andning
Svettning
Lågt blodtryck
Muntorrhet
Diarré

Tror att det är efter min (numera försvunna) magkatarr som jag blev sämre på att få i mig vätska. Jag dricker helt enkelt jättelite vatten trots att jag vet att det är så viktigt!
Nu gäller det att skärpa sig och dricka massor med vatten, rött te, ört-te, chokladdryck och juice några dagar för att se hur snabbt jag blir återställd.

Några tips på hur jag får i mig ordentligt med vätska?

6 svar to “Uttorkning eller infektion?”

  1. Emma 01 oktober 2008 den 8:35 #

    resorb? Vet inte alls om det funkar i detta läge, det vara bara en tanke som slog mig. Jag brukar ta dem vid tecken på vätskebrist, men när det gått till uttorkning vet jag inte.

  2. Maria 01 oktober 2008 den 8:45 #

    Tack för tipset! Skall genast be sambon handla med sig hem 🙂

  3. EvaP 01 oktober 2008 den 8:58 #

    Hejsan!
    Hittade hit via Ninas blogg där du kommenterat.

    Ville titta in och säge hej, läsa lite och återkomma. Jag gillar också hälsa och själ som en helhet.

    Mer vatten? Jag behöver också dricka mer. Kanske som din fin-tisdag, göra vattnet finare med en snygg flaska?

  4. Monica 01 oktober 2008 den 11:07 #

    Jag har sedan gammalt en vana att dricka 4-5 dl kokt vatten direkt på morgonen. Allt detta stannar ju inte kvar i kroppen men det får upp ångan på att dricka vatten liksom. Och det lär visst dra igång njurarnas arbete på ett bra sätt. Jag tycker jag mår bra av det.

  5. Lotta 02 oktober 2008 den 11:03 #

    Jag brukar ställa fram en tillbringare med vatten eller en halvlitersflaska på bordet där jag sitter. På så sätt ser jag vattnet hela tiden och blir påmind om att dricka. =) Hoppas du mår bättre snart.

  6. Ewa 02 oktober 2008 den 12:12 #

    Drick ur flaska. Lättare att få i sig vätskan plus att det inte blir någon disk. =)

Kommentera

