12 veckor till ett självläkande liv: VECKA ETT

1 Okt

Nu är jag igång med första veckan (”startsträckan”) i Sanna Ehdins bok: 12 veckor till ett självläkande liv.
Första veckan handlar om att komma igång och börja lära känna sig själv och sin kropp och föra dagbok över tankar och göra olika övningar.

Första veckan ska jag göra följande:
– Skaffa en dagbok där jag kan anteckna övningarna [gjort]
– Ta vitamintillskotts-tabletter per dag [har börjat med]
– Gå till hälsokosten och köpa ett par nya ekologiska gröna teer och ört-teer
Ta en tyst paus på 30 min på ett ovanligt ställe (ex golvet) och bara sitta och reflektera
– Göra en skrivövning om hur det skulle kännas att vara helt frisk [gjort]
– Vakna en morgon och försöka se på omgivningen med helt nya ögon och upptäckarlust
– Vara medveten om mina tankar ett par timmar och sedan skriva ned dem i dagboken
– Göra en skrivövning om att möta min rädsla
– Lägga mig ner och lyssna på min kropp, var och vad känns det? [gjort]
– Skrivövning om att våga drömma om drömjobbet och drömlivet
– Ägna en stund varje dag åt att sätta mig ner och ge fritt utrumme åt tankarna
– Köpa hem och prova olika ekologiska frukter och grönsaker [gör redan detta regelbundet]

Så ser alltså vecka 1 ut. Jag håller er uppdaterade, och ni får gärna följa samma råd 🙂

4 svar to “12 veckor till ett självläkande liv: VECKA ETT”

  1. Marie 02 oktober 2008 den 9:04 #

    Hej! Tack för titten! Ska följa din självläkning med intresse!!! Tänk att du kunnat gå ner i arbetstid! Vad skönt det låter….!

  2. Nina 02 oktober 2008 den 13:05 #

    Verkligt inspirerande att du gör dethär! Får se om jag gör något liknande (likväl) småningom, tillsvidare inför jag mina små förändringar i den takt de kommer. Lycka till och kram!

  3. Sara 05 oktober 2008 den 5:35 #

    Spännande! Jag läste 12 veckor för ett par år sedan och har den fortfarande som en uppslagsbok i hälsa. Sanna Ehdin tar upp det mesta i den. Lycka till!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Brett om hälsa | Svensson - 03 september 2013

    […] EX, Ulrika Gabriel, ViktoriaE, Peppen, Knuff, Google, […]

Kommentera

