Ica eller Coop – vem är miljövänligast?

29 Sep


Jag har just bytt från Ica till Coop/Konsum och känner mig jättenöjd! Enligt Coop så är ju de bäst i branschen på att satsa på miljön, och inte då bara genom att erbjuda ekologiska varor i butikerna utan även i ett helhetsperspektiv där alla led i företaget (kooperativet) tas med.

Funderar dock på om inte Änglamark vill sponsra min blogg snart, det skulle sitta fint. Eller kanske de vill att jag bloggar om ekologisk vegetarisk matlagning på deras hemsida? Ska snacka med min kontakt (logistikchefen) på Konsum Nord, en trevlig prick!

Men frågan kvarstår, är Coop/Konsum det grönaste alternativet på marknaden?
Vad tror du?

[Storkok på svarta bönor och kikärtor, samt en grönsakssoppa m bönor]

3 svar to “Ica eller Coop – vem är miljövänligast?”

  1. Nina 30 september 2008 den 9:28 #

    Hej Maria! Vad glad jag blev åt ditt avtryck i min blogg, tack! Hit kommer jag tillbaka igen.

    Vill samtidigt önska dej ett varmt, varmt lycka till inför yogahelgen med Ulrica. Du kommer få massor av kunskap och inspiration med dej därifrån. Samma helg går jag en workshop med den italienska ashtangaläraren Lino Miele. En riktigt yogaboost-helg för oss båda alltså 🙂

  2. Nina 30 september 2008 den 12:47 #

    Läs här:
    http://woyopracmo.ning.com/
    🙂

  3. Sara 01 oktober 2008 den 9:47 #

    Vi handlar både på ICA och Coop. Jag tycker Coop har ett bredare utbud av ekologiska produkter. I alla fall i de butiker vi handlar.

Kommentera

