Ta in hösten på ditt skrivbord!

24 Sep

Såhär trevligt kan det se ut om du plockar in några färgglada höstlöv och dekorerar ditt skrivbord eller kanske matbordet. Låt fantastin flöda!

För övrigt köpte jag igår en tur och retur-tågbiljett Umeå-Göteborg, och hade sån tur att MedMera-kortet gav hela 30% rabatt på nedresan med plats i liggvagn! Endast 340 kr landade nedresan på – inte illa! Tack Konsum/Coop som jag just blivit medlem i. Hemresan med plats i sovvagn gick på ca 1100 kr, vilket är precis vad jag väntade mig och ett mycket resonabelt pris för att resa så många mil i en bekväm säng. Heja nattågslyx!

Imorgon blir det dock buss Umeå-Stockholm då jag och Kenny tänker spendera helgen där med att strosa, handla och äta god veganmat på trevliga restauranger. Kenny gillar att åka långfärdsbuss och jag med faktiskt! Kl 08:20 avgår vår buss och vi är framme i Sthlm 17:45 lagom till middag. Samtliga gånger jag åkt med Y-buss har de visat 2-3 filmer, men jag ska även ladda upp med fika, stickning och en bok, om inte min sambos sällskap räcker förstås 🙂

Hur ser din nästa längre resa ut?

4 svar to “Ta in hösten på ditt skrivbord!”

  1. Monica 24 september 2008 den 11:28 #

    Jag skall iväg med Ekofilosofi-kursen imorgon. Det enda jag vet om resan är att jag skall hoppa på bussen i Göteborg imorgon 17.15 och vara tillbaks vid 20-tiden på måndag och att det skall finnas lakan, sovsäck, varma nattkläder och bra vandringsskodon i packningen. Resten är en överraskning, riktigt spännande!

  2. Maria 24 september 2008 den 12:04 #

    Oh vad spännande! Att resa är härligt 🙂

  3. Frida 24 september 2008 den 12:11 #

    Jag hade tänkt åka till bok- och biblioteksmässan, men det blir inte så. Nu vet jag inte alls när min nästa resa blir, eller vart den för mig. Är sugen på att åka till Skattungbyn innan min kompis flyttar därifrån i november. Längtar efter naturen, öppna vidder, och himlen (åh himlen) om natten utan stadens ljus som stör.

  4. Selmas småprat 24 september 2008 den 18:52 #

    Tänker iallafall företa nästa resa med tåg……..helt klart…..har upptäckt fördelarna på sistone, man får se en del under tiden och det går lagom fort…..

Kommentera

