Tråk-tisdagar blir fin-tisdagar!

23 Sep


Igår kväll när jag promenerade hem från Ålidhem fick jag en idé. Tänk hur många fin-plagg en har i garderoben, alla de där klänningarna eller kjolarna som du bara väntat på ett ”tillfälle” att få bära, men som hängt kanske två år utan att blivit använda.
Jag bestämde mig för att plocka ut ett av dessa plagg från garderoben och hänga fram med ett par fina strumpbyxor och bära på jobbet idag, en helt vanlig tisdag. Min tunga, halvlånga svarta linneklänning inköpt på en second hand-butik i Nya Zeeland för 6 år sedan, tillsammans med ett par knallcerisa strumpbyxor som aldrig blivit använda förut. Gissa om jag fått komplimanger på jobbet! Klockan är 10 och redan tre personer tyckte att klänningen var jättefin och oj vilka glada strumpbyxor!

Så från och med nu så är tråk-tisdag helt enkelt fin-tisdag.

Utmaning: du har nog också har superfina klänningar/kjolar/byxor/skjortor som bara väntar på att få ”komma ut ur garderoben”. Häng fram dem bara! Det kommer att ge guldkant på din vardag.

4 svar to “Tråk-tisdagar blir fin-tisdagar!”

  1. frida 23 september 2008 den 8:20 #

    Vilken bra idé!

    Och den där linneklänningen vill jag gärna se nån gång. Svart linneklänning = ooooh.

  2. Monica 23 september 2008 den 9:26 #

    Så där har jag också gjort ibland men nu är det lääääääängesedan. Tack för att du påminner om detta enkla sätt att guldkanta en vanlig vardag!

  3. Petra 23 september 2008 den 11:37 #

    Underbar idé, verkligen! Jag brukar också göra så, klä upp mig lite utan anledning. Att folk sen stirrar skiter jag i, jag är ju jättefin 🙂

    Fler borde förgylla vardagen på detta sätt. Så enkelt, och så uppiggande!

  4. Hanneles paradis 24 september 2008 den 16:16 #

    Läckert 🙂

Kommentera

