Meditation kl 06:45

9 Sep


På syjuntan igår träffade jag Linnea. Hon pratade om stadskyrkans djupmeditation på måndagkvällar och jag minns att jag själv besökte det en gång i tiden, långt innan jag började med yoga, och jag tyckte det verkade väldigt jobbigt. Själv kunde jag inte alls fokusera under meditationen utan längtade mest bort därifrån.

Nu, efter tre och ett halvt års yogande och en del 5-minutersmeditationer senare ska jag återigen våga mig på djupmeditationen i stadskyrkan. Imorgon följer jag Linnea dit, klockan 06:45, så håller det på i nära en timme, uppdelat på 2 x 25 minuter. Lovar att rapportera!

Kommentera

