Ny träningspepp på löpning!

8 Sep

Läste lite om träning i en tjock träningsfolder från Pastejköket (av alla!) som jag fick när jag gick vårruset i våras, och fick en nytändning vad gäller min löpning som har gått från två-tre ggr i veckan i våras till ca en gång per vecka nu på hösten. Så läste jag ett tips att jag kan sikta in mig på tre 15-minuterspass i veckan istället, så slipper det kännas så motigt att springa minst 30 min åt gången eller vad jag nu tycker är en ”duktig” längd på passet. Jag tänkte dock istället köra 3 x 20 minuterspass eftersom jag har en bra grundkondition, och det kändes motiverat och lätt att på löpbandet i gymmet idag att pusha sig upp till 20 min och sen stretcha.

Så dela upp den där kämpiga halvtimmen eller timmen eller vad det kan vara i mindre bitar spridda över flera dagar. Träningen tar kortare tid och känns inte alls lika jobbig!

Kommentera

