Morgonyogans stillhet

5 Sep

Morgonyoga är så väldigt skönt. Snudd på beroendeframkallande. Det går inte en morgon utan att jag gäspande hasar mig till vardagsrummet, tänder ett par ljus och en rökelse, och rullar ut yogamattan. Det spelar ingen roll om det blir 10 eller 60 minuter på mattan; känslan av stillhet, frid och hel(ig)het infinner sig direkt ändå. Mot slutet när jag vilar ut i savasana (liggande avslappning) brukar ibland vår katt Lego klättra upp på mig och somna i kanelbulle-form på magen.

Något jag kommer att sakna med vintern är björkarnas sus som jag varje morgon hör genom det på glänt öppna fönstret. Ska leta upp ett fint natur-soundtrack till mina yogamorgnar.

2 svar to “Morgonyogans stillhet”

  1. Sara 05 september 2008 den 19:37 #

    Det låter underbart. Jag har provat, men sonen sätter käppar i hjulet. Han deltar gärna i yogan, men håller inte tyst!:D

  2. Petra 10 september 2008 den 22:19 #

    Jag måste verkligen börja med morgonyoga. Jag fattar inte varför jag inte bara GÖR det?? Jag vill ju så gärna, och det verkar så himla skönt. Och tända ljus och allt. Värsta myset på morgonen, vilken underbar start på en ny dag!

    Någon dag ska jag… du blir den första som får veta i så fall:)

Kommentera

