Yin Yoga och rapport från Iksu SPA

30 Aug

Igår spenderade jag och Revolution Skincare-Emma sex timmar på Iksu SPA, väldigt trevligt. Jag inledde med en 30 minuters hot stone massage, och det var underbart. Jag fick klä av mig på överkroppen medan massören lämnade rummet, och lade mig till vila med magen nedåt på ett massagebord i ett mysigt och ljust, smakfullt inrett rum. Massören oljade in ryggen och gjorde lätt massage, sedan tog hon de varma oljiga lavastenarna och masserade min rygg och nacke med dem. Varmt och skönt kan jag lova. Precis som på bilden i inlägget längre ned avslutades det hela med att lavastenarna lades ut över ryggraden, med en handduk över för att behålla värmen. Medan stenarna värmde upp ryggen fick jag en skön nack- och hårbottensmassage.

Ger denna behandling 4,5 av 5! Varför den inte får fullt betyg är för att 30 minuter kändes lite kort, och så kostade det 350 kr vilket inte är så lite pengar. Men det var värt det.

Idag ska jag prova på att lära ut ett kortare yin yoga-pass på Språkgränd 12 i Umeå. Kom dit kl 12:00 med en yogamatta eller en filt samt sköna kläder, helst långärmat. Eftersom jag ska gå en yogakurs i oktober vill jag prova på redan nu hur det känns att lära ut inför andra människor. Ska bli spännande!

Ett svar to “Yin Yoga och rapport från Iksu SPA”

  1. Frida 30 augusti 2008 den 18:33 #

    Tack för idag, Maria! Det var härligt. Jag har lite ont i ryggen dock, vet inte om jag gjorde fel på nåt sätt. Men jag hade redan lite ont sen kundalinipasset i onsdags…det tar väl ett tag innan man lär sig att göra rätt och lyssna på kroppen. Tycker i alla fall att du var jättebra som vår guide! Hoppas det blir fler tillfällen snart. Kram

Kommentera

