Yoga-kurs i Holmsund i höst

23 Jul

Helt otroligt! En basutbildning i hathayoga anordnas i Holmsund 17-19 oktober i höst. Vem hade kunnat tro det? Anmäler mig genast eftersom jag valt att inte gå hälsocoach-utbildningen på Vindelns Folkhögskola, mest pga ekonomiska skäl men i huvudsak eftersom yoga är min främsta träningsform och har varit det sedan 3,5 år och jag känner att jag vill utvecklas till instruktör härnäst. Efter 3-dagarskursen i hathayoga kan deltagarna hålla enklare hathayoga-pass för nybörjare. Låter spännande!

Lite mer info om kursen för dig som vill veta mer och kanske anmäla dig:

Kurslärare: Ulrica Norberg
Lokal: Storsjöhallen, Holmsund
Förkunskaper: Minst 6 mån regelbundet yogautövande. Även grundläggande kunskaper i anatomi, fysiologi och biomekanik är en förutsättning.

Kursinnehåll i stora drag:

  • Grundläggande teori och praktik
  • Vad är yoga? Hathayoga? Filosofi och historik
  • Asanas
  • Pranayama
  • Bandhas, Mudras, Drishti
  • Praktik – rörelseanalys
  • Chakrasystemet
  • Ledarskap
  • Guidning
  • Praktik – Egen träning
  • Grupparbete

För mer information och anmälan, kontakta lena.lindmark.3@umea.se

2 svar to “Yoga-kurs i Holmsund i höst”

  1. Rose-Marie 23 juli 2008 den 18:52 #

    Låter kanon Maria! En dag kanske jag kan gå i kurs hos dig?🙂

  2. Maria 24 juli 2008 den 6:51 #

    Hihi, ja jag kan bli din yoga-PT🙂

Kommentera

