Eliminera ordet stress

16 Jul

Nu är jag less på ordet ”stress”. Det skapar sådan negativitet och misströstan i varenda mening det ingår.
Istället för att säga att det är ”jättestressigt” kan vi säga t ex:

  • Det är mycket att fixa på jobbet idag. Jag gör en lista och bockar av när sakerna blir gjorda.
  • Jag har för lite tid på mig att få det här jobbet gjort väl. Jag får prioritera och se till att utnyttja tiden på bästa sätt och göra det bästa av situationen.

Så mitt tips blir alltså att sluta skylla på stress och istället se hur vi egentligen gör aktiva val och prioriteringar i arbetet och på fritiden som kan leda till situationer där tiden inte räcker till.

4 svar to “Eliminera ordet stress”

  1. Petra 16 juli 2008 den 18:31 #

    En mycket god idé!

  2. Petra 16 juli 2008 den 18:31 #

    En mycket god idé!

  3. Frida B 17 februari 2011 den 23:53 #

    Jag kunde inte sagt det bättre själv!😉

    • Maria 18 februari 2011 den 0:08 #

      Tack du🙂

Kommentera

