Hur ofta behöver en tvätta sitt hår egentligen?

12 Jul

Jag har ett mål att endast tvätta mitt hår en gång per vecka, och det verkar bli lättare än jag trodde att uppnå. De senaste veckorna har jag dragit ner på tvättandet från var 3:e dag till var 4:e, 5:e och nu var 6:e dag. Det är fantastiskt att se hur snabbt håret anpassar sig. Det tar helt klart längre tid för håret att återfetta sig mellan tvättarna numera. Klart att det kanske inte kändes så fräsch under de första prov-veckorna under ”omvändningen”, men helt klart värt på längre sikt. Ekonomiskt är det ju också – en schampo/balsamflaska räcker dubbelt så länge. Och miljön klagar nog inte heller på att vi alla tvättar håret mindre frekvent. Kanske värt att testa därhemma?

Sen så såg jag en så rolig/udda nyhet på dn.se att jag kände mig tvungen att lägga ut den nedan:
(nån fler än jag som blir sjukt sugen på att spela detta?)

”Realityserien ”Hell’s Kitchen” blir spel
Ubisoft utannonserar ”Hell’s Kitchen: the game”. Ett matlagningsspel baserat på realityserien med samma namn. I kommande ”Hell’s Kitchen: the game” gäller det att genom att tillaga och servera mat få den argstine kocken Gordon Ramsay nöjd. […] ”Hells Kitchen: the game” kommer till PC, Mac, Wii samt DS i september”

2 svar to “Hur ofta behöver en tvätta sitt hår egentligen?”

  1. Monica 12 juli 2008 den 15:09 #

    Här kommer en länk till ett inlägg om indiska tvättnötter i min blogg. De går att koka schampo på, har inte provat själv men ska göra det så småningom. Kanske kan det vara nåt? Nån skrev att de indiska skogarna far illa av plockandet, har inte kollat mer om det. Har annars inbillat mej att detta skall vara miljövänligt.

    http://tagganer.blogspot.com/2008/05/indiska-tvttntter.html

  2. Lotta 12 juli 2008 den 15:15 #

    Vad duktig du är som har lyckats få ner hårtvättandet till en gång i veckan. Jag skulle inte klara det, nu tvättar jag det två till tre gånger i veckan, men jag har ju exem så när det börjar klia har jag inget val än att tvätta. Vet inte hur miljövänliga body shops produkter är, men de är inte djurtestade i alla fall, plus att det är det ända jag kan änvända.

    Hoppas din pappa mår bättre. Säg till om du har lust att fika någon dag.

    Kram

Kommentera

