Morgonpepp!

11 Jul

Godmorgon! Har jobbat jour inatt och suttit uppe och läst intressanta bloggar, bland annat Topphälsa-Kristinas raw food-blogg där jag hittade något fint jag vill dela med mig av. Kristina ställer sig följande fyra frågor varje morgon när hon vaknar i sängen:

* Vad är jag tacksam för i mitt liv?

* Vad kan jag göra idag för att ta mitt jobb/karriär till nästa nivå?

* Vad kan jag göra idag för att connecta ännu mer med de jag älskar?

* Vad kan jag göra idag för att göra den här dagen roligare än någonsin?

Jag skrev direkt ner dessa fyra frågor på ett A5-kort som kommer att få stå vid väckarklockan vid sängen. Tack Kristina!

En annan trevlig sak som jag upptäckt under natten är att det i höst startar en ny utbildning med det fantasieggande namnet Recycle Design – Återbruk på Eskilstuna Folkhögskola. Enligt hemsidan är det En kurs för dig som tror på återvinning och hållbar utveckling och som vill använda din fantasi till att skapa nytt av gammalt.”
Om du vill läsa mer om kursen hittar du en länk till den här: http://www.eskilstunafolkhogskola.nu/indexs/index_kurser.htm

Vill också passa på att slå ett slag för projektet Remade Sweden som i höst öppnar ett designcenter i Eskilstuna! Där kommer du att kunna hitta utställningar, försäljning och utbildning på temat hållbar design, och om du själv ”re-designar” kan du skicka in dina produkter för försäljning i butiken. Läs mer på: http://www.remade.se/hem-0814.asp

Maria, mer peppad än nånsin på redesign och återbruk

2 svar to “Morgonpepp!”

  1. Frida 11 juli 2008 den 15:56 #

    Åh, den där folkhögskolekursen låter ju jätterolig!

  2. Sara 15 juli 2008 den 9:28 #

    Vilka bra frågor. Jag skriver upp!

Kommentera

