Bloggprojekt?

13 Jun

Jag har bara 1,5 timme kvar av denna dag innan jag går på semester, det känns underbart! Fast jag hoppade på att jobba jour inatt på Tolkjouren, så jag får egentligen inte semester förrän imorgon kl 07:30 om vi ska vara petiga.

Tänkte tipsa om en blogg jag just upptäckt: Jonas Hållbara Blogg http://www.stenling.se/
Jonas skriver seriöst och faktaspäckat om sina tankar kring hållbarhet och miljö.
Han och hans familj har dessutom infört ett Köpstopp under 2008, så det är extra intressant läsning.

Läste förresten i senaste numret av Topphälsa att alla Konsum City-butiker tar bort alla konventionellt producerade bananer ur sitt sortiment och enbart kommer att sälja KRAV-märkta bananer.
Definitivt ett steg i rätt riktning!

Men till dagens titel. Jag är sugen på att olika bloggprojekt i sommar, och vill ha in era tips på projekt.
Just nu försöker jag lindra min ryggvärk genom ett 2-veckorsprogram med rygganpassad yoga.
Har ni andra idéer? Ska jag äta ekologiskt eller raw food en hel dag? Eller utföra nån speciell typ av träning? Kanske utföra någon slags god gärning? Alla tips är välkomna 🙂

/Maria, som inte tänker ställa väckarklockan de närmaste 4 veckorna…

Kommentera

