Ansiktsmassage och naturkosmetisk ansiktsbehandling – på Tomtebo!

3 Jun
Igår kväll besökte jag min vän Emma på Tomtebo (en stadsdel i Umeå). Hon har i helgen gått en 2-dagarskurs i Naturkosmetik och ville praktisera sina nyvunna kunskaper på mig. Jag förväntade mig inte så mycket efter en så kort kurs men wow!! Emma rengjorde min hud först med olivolja (ja, fett löser faktiskt fett, så lätt att glömma) och sedan följde ansiktsmassage, varmt handuksomslag för att öppna porerna, peeling, ansiktsmask, hyacintdoftande olja, en blomsterdoftande kräm för ansiktet och säkert nåt mer (Emma, kommentera gärna om jag glömt något!).

Det hela tog närmare 1,5 timme och det var underbart.
Inramningen var fin också med avslappnande musik, härliga dofter och Emmas naturliga stil och sköna röst. Behandlingen innefattade även en lätt massage av hals, bröstben och överarmar.

Om du tycker detta låter spännande och värt att pröva så tar Emma ynka 100 kr för en behandling enligt ovan. Rekommenderas varmt!

Maria, redo att möta dagen efter en timmes kundaliniyoga med Sarah från yogatoday.com

Kommentera

