Om att jogga sena kvällar i kvällsolen…

2 Jun

Äntligen blev det dags för första joggingturen på över en månad!

Det var igår kväll när jag varit ute precis hela dagen och satt hemma på balkongen helt rastlös vid 22-tiden som jag fick ett ryck och drog på mina joggingkläder och skor och joggade en 4,5 km lång tur i kvällssolen. Det doftade himmelskt gott av all hägg som nu står i full blom, och det var lugnt och öde ute på gatorna, perfekt kväll för en springtur med andra ord. En 10-dagar lång Londonresa och en 14 dagar lång förkylning senare var jag alltså på benen igen, vilken skön känsla! Rekommenderar kvällsspring för alla joggingsugna, jag sov MYCKET gott inatt kan jag lova 🙂

Maria, som väger mellan jobb eller studier i höst…
Ett svar to “Om att jogga sena kvällar i kvällsolen…”

  1. Emma 02 juni 2008 den 8:40 #

    Åh va härligt det lät!
    Pepp för utomhusträning som inte bara får upp pulsen utan även triggar våra sinnen med doftinjektioner, fågelkvitter och björklöv som darrar i vinden!

    Jag är peppad på skogsyoga! Vad tror du om att hitta en bra plats vid nydalasjön, jogga dit på morgonkvisten och sen yoga med utsikt över sjön och barrdoft i luften?

Kommentera

