Yoga och björkschampo

29 Maj

Denna morgon började jag med att gå in på http://www.yogatoday.com/ för att kika på vilka yoga-klasser som lagts upp för veckan.

På denna finfina hemsida kan du streama olika 60 min långa yogaklasser med olika inriktning (asuanra, hatha, kundalina osv) och det är helt gratis och dessutom väldigt roliga och jobbigt bra pass🙂 Ett nytt pass presenteras varje dag, och jag testade Neeshas asunara-yoga imorse som innehöll många ”twists” så det var en verkligt renane yogaklass. Neesha är min favorit eftersom hon ofta pratar om hur vi alla är en del av något större och hur det minsta vi gör hänger ihop med resten av planeten och de människor, djur och ting som bebor den. Rekommenderas varmt!

Efter yogan var det dags att testa björkschampo-receptet från boken Lisens Örtspa. Jag gick ner till älven och plockade 2 dl björklöv och la i en 2-liters glasburk fylld med ljummet vatten och skakade som en tok tills det hela började skumma. Plockade ur löven och ”tvättade” sedan håret med sköljet. Och det blev fint om än inte helt rent förstås eftersom jag inte tvättat håret sen måndag morgon🙂 Detta björksskölj kommer jag att använda mig av i fortsättningen eftersom jag siktat in mig på att schamponera håret endast 1-2 gånger i veckan.
Maria, som snart ska vara kattvakt till tre underbara hårbollar.

2 svar to “Yoga och björkschampo”

  1. Lesly 17 oktober 2009 den 0:55 #

    Vilken bra blogg du har! intressant med hälsa. Jag har Lisens örtspa boken och har testat det björkshampot en gång🙂 Tack för tipsen om Yoga också! Hade så bra

    • Admin 17 oktober 2009 den 10:23 #

      Kul med nån fler som testat björkschampot!! Fast det funkar ju inte så bra som tvätt, mer som en fräsch skölj🙂

Kommentera

