Förkylningen vs Vårruset

27 Maj
Fick just ett sms från Emma som känner en begynnande förkylning och inte vågar ge sig ut i Vårruset, trots att vi bestämt att gå sträckan istället för att springa. Själv är jag inte heller kry då jag fortfarande hostar och snorar lite, så jag kastar också in handduken. Vårruset var ju trots allt bara ett delmål med min träning så jag känner mig stolt med mina hittills sprungna 10 mil och tar en kopp te ikväll istället.

Maria, med en kopp hibiskus-te i handen och strax på väg till jobbet.


Nej, nu har jag ändrat mig!
Jag ska gå trots att jag inte har någon gångkamrat, det kommer att vara inspirerande att se alla dessa peppade, pigga kvinnor springa/jogga/gå runt spåret och så kanske det finns nya bekantskaper att göra🙂

Upptäckte förresten igår att häggen slagit ut i Umeå! Den doften påminner mig väldigt mycket om skolavslutning och barndom, ska plocka mig en kvist och sätta i sovrummet så jag drömmer om sommarlov och gröna vidder…

Maria, som fokuserar på luktsinnet idag.

2 svar to “Förkylningen vs Vårruset”

  1. Emma 27 maj 2008 den 8:27 #

    Bra att du vårrusar (vårgår) utan mig!

    Hade det inte varit för kursen i naturkosmetik i helgen, hade jag ignorerat förkylningen.. men men.
    Det kommer fler vårrus!

  2. Lotta 20 maj 2010 den 16:27 #

    Va duktig du är! Ta det bara i lugn takt så går det nog bra.

Kommentera

