Hemmagjord vegansk glass

19 Maj

På söndag äger Umeås egen vegomässa Vegovision rum på Nolia. Förutom provsmakningar, föreläsningar, lunchservering mm kommer även jag och min vän Hella att hålla i ett café där allehanda godsaker kommer att kunna avnjutas, bl a Black & White Cookies och Wienerbröd med choklad.

Min vän Frida, tillika en hejare på att göra vegansk glass i en massa olika smaker, kommer att via caféet sälja sin glass. Har du en glassmaskin hemma som står och dammar i förrådet? Gå in på Fridas nystartade blogg med recept till de olika glassorterna som kan avsmakas på söndag. Du hittar där bl a rom/russinglass, tuttifruttiglass, snickersglass med mera!

Ses på söndag hoppas jag!

2 svar to “Hemmagjord vegansk glass”

  1. Johanna 20 maj 2011 den 8:32 #

    Åh, på söndag kommer jag önska att jag bodde kvar i Umeå. Den där mässan verkar ju hur intressant och mysig som hellst. Och det där fikabrödet… mmmm! Hoppas ni får en lyckad dag! kram!

  2. Helena 25 maj 2011 den 7:56 #

    Det var hur gott som helst, bra jobbat! Hoppas ni vill vara med även på framtida mässor!

Lämna en kommentar